2009. augusztus 24., hétfő

A betörő mindig ártatlan


Megint a kezembe akadt egy Lawrence Block- féle betörős történet, és megint elég jól elszórakoztatott, míg a végére értem. Igaz, hogy a cselekmény a mellékszereplők, a háttértörténet és a helyszínek kivételével pontosan ugyanaz volt, mint a betörő-sorozat előző epizódjában -nevezetesen, hogy betörése közben főhősünk, Bernie, egyben gyilkosság gyanusítottjává is válik és saját magát kell tisztáznia, miközben bújkál a rendőrök elől -, de ebben a részben valahogy az egész sokkal lendületesebben és fordulatosabban történik. Az a gyanúm, hogy azért tetszett nekem ez jobban, mert ebből a könyből készült egy film is, A betörő címmel, ami zseniális, és gyerekkorom nagy kedvence volt, és folyton annak a képei idéződtek fel bennem olvasás közben. Hogy van ez a különc alak, aki betörésből él, de nem akar semmi rosszat. Az erkölcsi igazolványt azért én még mindig nem adnám oda neki, viszont ismét lenyűgözött a gondolkodásmódja. Gyorsan reagál, mindenre gondol, gyakorlatias és pontos. Nyilván szeretem ezeket a tulajdonságokat a valódi emberekben is, ezért tetszik nekem ennyire, de a lényeg, hogy tetszik nekem. És méginkább lényeg, hogy ebben a részben nem csábul el a csinos nőnek, aki segítette őt a menekülés-nyomozás ideje alatt. Az nagyon közhelyes volt az előző sztoriban. Alapvetően klassz nyaralós-utazós-metrózós olvasmány.

Nincsenek megjegyzések: