2009. augusztus 24., hétfő

Harry hatodszor


Ami azt illeti, hirtelen felindulásból már a bemutató napján megnéztük az új Harry Potter filmet, és nem csak a meglepően nagy tömeg miatt bántuk meg a dolgot. Imádtam végigolvasni a könyv-sorozatot, és ami azt illeti, az elsőre furcsának tűnő filmjeleneteket is megszerettem, olyannyira, hogy -hála az HBO előfizetésnek- többször láttam mindegyik részt. De ez a mostani csalódás. Több, mint két órás a film, de a rendezők elég rosszul gazdálkodtak az idejükkel. Sok feleslegesen elhúzott jelenetet halmoznak fel, míg fontos dolgokat épphogy említenek, de még inkább teljesen kihagynak. A film dinamikája is rossz. Nincs igazán feszültségkeltés, hiába az ijesztő jelenet a barlang mélyén lévő vízből kimászó undorító lényekkel, mert a Voldemort lélekrészének felkutatása az egyetlen valódi történés a filmben. A könyvben nem így volt. Elsikkad a különleges tankönyv egykori tulajdonosonának, a Félvér herceg alakjának titokzatossága és fontossága. Piton professzor a zárójelenetekben egy mondatban leleplezi magát, de vallomása leginkább olyan hatást kelt a nézőben, hogy "és?!". Valamint az összefogás, a szövetkezés fontossága és hangsúlossága is háttérbe szorul. A filmben Dumbledore egyszerűen csak meghal, a könyvben komoly csata folyik az iskolában ezt megelőzendő. Diákok és tanárok harcolnak a gonosz erők ellen a tőlük telhető legtöbb erejüket mozgósítva. És a könyv csodás zárójelenete is egy az egyben kimaradt: Dumbledore temetése a nyári napsütésben, a tó partján. Alapvetően azzal a benyomással jöttem ki, hogy elkezdődött valami, de közben meggondolták magukat, és inkább gyorsan lezárták az egészet, mielőtt valamit csináltak volna a készítők. Na persze a Weasley család körül zajló jelenetek most is jól sikerültek, a szerelmi bájitalt kevergető álmodozó tinik jelenetei úgyszintén, különös tekintettel Ron elbűvölő barátnőjére. Csak sajnos egészében, az egész Harry Potter-történet szempontából, nagyon gyengének tűnik.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Így van, így van.
De mi van a másik blogoddal?

egy nő írta...

Ühüm. Hát pontosan nem lehet tudni, mert a google nekem nem szólt, hogy letiltja a nyilvánosság elől. Némi nyomozgatás után kiderült, hogy feljelentették, mert sértem a tartalmi elveket (amiket pontosan átolvastam, és nem sértem). Valakinek nem tetszett, hogy sok embernek tetszem. Viszont most ezen felbuzdulva valami egészen új dolgon töröm a fejem, és saját weboldalon gondolkozom, ami több lehetőséget jelentene és interaktívabbá tenné az eddigieket.

Metaneira írta...

én is megnéztem a filmet, pont akartam is írni róla a blogomon:) igazad van,de én valahogy úgy jöttem ki a moziból, hogy ez jóváteszi azt a bukást, ami az ötös volt. a könyvsorozatot imádom, és persze,azt mindenki tudja, hogy a film nem ér fel vele, de számomra az ötödik film kimondottan nagy csalódás volt. a hatossal meg az a helyzet,hogy már kezd túl összetett lenni ahhoz, hogy rendesen vászonra lehessen vinni.túl sok az olyan tényező, ami már nem jeleníthető meg képként,és ezen a filmeffektusok nem tudnak már segíteni.ezért nem tudom elképzelni a hetest filmen,mert az már jóval átlépi a kalandregény határait, ahogy máskülönben mindenik rész,de a hetes az már nagyon komplex. úgyhogy szerintem még örülhetünk, hogy a hatost így összehozták.
ami pedig Dumbledore temetését illeti, hát az tényleg egy űrt hagyott, nem értem,hogy lehetett kihagyni.

A másik blogoddal kapcsolatosan annyit, hogy engem kimondottan felháborít a dolog. Annyi szemét kering a neten blogok formájában, hogy ez,ami a tieddel történt, semmi esetre sem a józan ész, hanem az irigység műve. én nagyon sajnálom,mert imádom azt a blogot,és nagyon remélem,hogy hamarosan újra lesz mitkövetni ott is.